Tükendi
Gelince Haber VerKusursuz Cinayet
Jean Baudrillard
Format: | Kitap |
|
Barkod: | 9789755392141 |
|
Cilt Durumu: | Ciltsiz |
|
Ürün Tanıtımı
Bu, bir cinayetin -gerçekliğin katilinin- öyküsüdür. Ve bir yanılsamanın-yaşamsal yanılsamanın, dünyaya ilişkin temel yanılsamanın- yok edilmesininöyküsüdür. Gerçek, yanılsama içinde kaybolmaz; bütünsel gerçeklik içindekaybolan, yanılsamadır. Eğer cinayet kusursuz olsaydı, cinayetin öğelerinisergilemeyi amaçlayan bu kitabın da kusursuz olması gerekirdi. Ne yazık kicinayet hiçbir zaman kusursuz değildir. Kaldı ki gerçeğin yok edilmesinianlatan bu polisiye kitapta, ne nedenler ne de katiller saptanabildi, vegerçeğin cesedi de hiçbir zaman bulunamadı. Bu kitabı yönlendiren düşünceyegelince, o da hiçbir zaman saptanamadı. Cinayetin silahı bu düşünceydi. Her nekadar cinayet hiçbir biçimde kusursuz olmasa da, kusursuzluk, adının dagösterdiği gibi her zaman bir suçla ilgilidir. Aynen kötülüğün şeffaflığıiçinde, kötülüğü oluşturanın şeffaflığın kendisi olması gibi kusursuz cinayettede kusursuzluğun kendisi cinayettir. Ama kusursuzluk hiçbir zaman cezasızkalmaz: Kusursuzluğun cezası, onun aynen yeniden üretilmesidir. Bu cinayettehafifletici nedenler bulunabilir mi? Kuşkusuz hayır, çünkü bunları her zamancinayetin nedenleri ya da cinayeti işleyenler arasında aramak gerekir. Oysa bircinayette bir neden ya da katiller bulunmamakta ve dolayısıyla açıklanamazniteliğini mükemmel bir şekilde korumaktadır. Gerçek kusursuzluğu da buradankaynaklanmaktadır. Cinayet bir kavram olarak ele alındığında, bunun, daha çok,ağırlaştırıcı bir neden olduğu tartışma götürmez. Cinayetin sonuçları süreklibir nitelik sunuyorsa, bunun nedeni, ne katil ne de kurbanın olmamasıdır. Eğerbunlardan biri ya da öteki var olsaydı, cinayetin gizi günün birinde ortayaçıkar ve cinayet süreci de çözülmüş olurdu. Sonuç olarak giz, katil ve kurbanınbirbirine karışmasına dayanmaktadır. 'Son çözümlemede, katil ve kurbanaynı kişidir. İnsan soyunun birliğini anlamamız, ancak bu nihai eşdeğerliğingerçekliğini tüm korkunçluğu içinde anlamamızla olanaklıdır. (Eric Gans) Sonçözümlemede, nesne ve özne birdir. Dünyanın özünü kavramamız, ancak bu kökteneşdeğerliğin gerçekliğini tüm alaycılığı içinde kavramamızla olanaklıdır.
Özellikler
Basım Dili: Türkçe
Sayfa Sayısı: 192
En / Boy: 13.00 / 19.50 cm
Kağıt Cinsi: 2. Hamur
Basım Tarihi: 2012